Show Me The Money
Verhalen over de jacht op geld.
Wie is er niet op zoek naar geld? Iederéén is op zoek naar geld. Sportclubs, musea, muziekfestivals, kinderboerderijen, goede doelen, gemeenten, onderwijsinstellingen, atleten, kunstenaars, uitvinders, idealisten: iedereen is op jacht naar fondsen om zijn ambities en dromen te verwezenlijken.
Show Me The Money gaat over die jacht. Insider Marcel Beerthuizen vertelt op toegankelijke en heldere wijze over zijn ervaringen en belevenissen in de wereld van sponsoring en fondsenwerving. Beerthuizen verkocht stoeltjes voor de businessclub van voetbalclub PSV. Hij zocht en vond sponsors voor Thialf, het Nationale Ballet, de Wereld Jamboree en het Jeugdsportfonds. Hij adviseerde vele Nederlandse multinationals over de besteding van hun sponsorbudget. Hij ontwikkelde fondsenwervende concepten voor SOS Kinderdorpen en inspireerde tal van andere non-profitorganisaties bij hun zoektocht naar fondsen. Zijn verhaal is een handleiding voor iedereen die geld zoekt.
In dit boek staan ook interviews met de beste sponsor- en fondsenwervers van Nederland die inzicht geven in de achtergronden van hun successen:
– Frits Hirschstein van Kinderen Kankervrij (KiKa)
– Ernst Veen van De Nieuwe Kerk en Hermitage aan de Amstel
– Ronald Kleverlaan van CrowdfundingHub
– Reinier Spruit van Greenpeace
– Hendrikje Crebolder van het Rijksmuseum
– Tiny Sanders van PSV
– Olivier Smit van Unicef
– Patrick Wouters van den Oudenweijer van House of Sports
– Prof. dr. Theo Schuyt, hoogleraar filantropie aan de Vrije Universiteit Amsterdam